ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
                                                   για την    Δάφνη
 
 

                                                                  Περιεχόμενα

                                                  Α   ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ-ΟΡΓΑΝΑ
                                                  Β.   ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΑ
                                                  Γ.   ΓΕΩΡΓΙΑ
                                                  Δ.   ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΠΑΙΔΕΙΑ
                                                  Ε.   ΒΙΟΤΕΧΝΙΑ-ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ-ΟΡΥΚΤΟΣ ΠΛΟΥΤΟΣ

 

                                                                                                    Χαλκίδα 1996-97
 
 
 
 

 
 

 Εισαγωγή
 
    Οι προτάσεις αυτές , είναι μια κάποια καταγραφή προβλημάτων  του χωριού
 και κάποιες λύσεις  , που μπορεί  να  είναι  περισσότερο  προσωπικές  ή 
 περισσότερο  κοινές  , που ακούγονται  και ζυμώνονται καθημερινά. ΄Ισως να
 είναι λίγες ή πολλές , να είναι   ελλιπείς ή  ολοκληρωμένες  , πιστεύω όμως , ότι
 είναι έστω  μια πέτρα  για ένα  συνολικό οικοδόμημα προτάσεων , που θα γίνουν
 από τους   πολλούς.
    Αυτές οι προτάσεις δεν έχουν σκοπό κάποια ανέλιξη ή προσωπική προβολή.  Δεν είναι ,
ούτε προεκλογικά λόγια , ούτε σκαλοπάτι για  κάποια τοπική εξουσία. Αυτές οι προτάσεις
βγαίνουν από τον πόνο για την ερήμωση και τον θάνατο ενός χωριού. Είναι προτάσεις , από
την  εξιδανίκευση  ενός καταφύγιου που λέγεται "χωριό μου" ,σαν αντίδραση για ότι  αρνητικό συμβαίνει  γύρω.
    Είναι προτάσεις που βγαίνουν από την ανασφάλεια , σε ξένους και άχαρους τόπους.
                  Είναι προτάσεις  που  ξεκινούν πρώτα-πρώτα  από  το συναίσθημα.
    Οι προτάσεις αυτές θα μπορούσαν να έχουν τίτλο  "νόστιμον ήμαρ".Και έχουν σαν στόχο
να   προσφερθούν , με μόνο αντάλλαγμα την ικανοποίηση από την   εφαρμογή τους και τα αποτελέσματά τους.
    Γι αυτό θα ήμουν ευτυχής και ικανοποιημένος αν οι προτάσεις  και οι τυχόν υπάρχουσες ιδέες , κλαπούν και γίνουν  κατευθύνσεις , στόχοι ή  κομμάτια προγραμμάτων  οποιουδήποτε τοπικού παράγοντα .
    Οι προτάσεις αυτές βέβαια δεν διεκδικούν  να είναι  πρωτότυπες ή σωστές και αλάθητες ή αποτελεσματικές. Μπορεί πολλές  από αυτές  να είναι όνειρα , ανεδαφικές , μη εφικτές και
ουτοπικές. ΄Ομως επειδή  πιστεύω  , ότι  , τα όνειρα είναι η βάση , το νταμάρι της δημιουργίας
και  αλλοίμονο , αν για μια υπόθεση δεν  υπάρχουν όνειρα , τολμώ να  κάνω αυτές τις προτάσεις χωρίς να υπολογίσω το  κόστος της  οποιασδήποτε κριτικής.
 
 
   Σκοποί-Στόχοι
 
     Οποιεσδήποτε προτάσεις που αφορούν οποιοδήποτε ζήτημα έχουν τους  δικούς τους  σκοπούς και κατευθύνουν σε κάποιο συγκεκριμένο στόχο.
   Κάθε πρόταση για το χωριό ( πέρα από προτάσεις  εντελώς προσωπικής ιδιοτέλειας  και προτάσεις εντελώς προσωπικών συμφερόντων ) έχει την  δικιά της    φιλοσοφία και επιζητεί  το  δικό της αποτέλεσμα.
   Το βασικό ερώτημα λοιπόν είναι:  τι χωριό θέλουμε να έχουμε;
       α. Θέλουμε ένα χωριό όπως είναι και λειτουργεί τώρα;
    Κάποιοι ίσως να θέλουν και να τους βολεύει μια τέτοια κατάσταση.
    Κάποιοι από αυτούς μπορεί να  νομίζουν ότι εφ΄ όσον δεν υπάρχει ανάπτυξη ,δεν υπάρχει καταστροφή  περιβάλλοντος ή μόλυνση ,δεν υπάρχει ανοικοδόμηση άρα αλλοίωση της  παραδοσιακής γραμμής του χωριού και συνεπώς υπάρχει διατήρηση του χρώματος του χωριού. Έτσι το χωριό το  ζούμε με την  γνώριμη  ζεστασιά  του  και  με τους γνωστούς λιγοστούς ανθρώπους του.
    Κάποιοι άλλοι  βολεύονται  με την ερήμωση  και την υπανάπτυξη,  χρησιμοποιούν σαν εφαλτήριο έναν υπανάπτυκτο και άβουλο κάτοικο , για να προωθούν μέσα από τον παραγοντισμό και την εκδούλευση την πολιτική  τους καριέρα .
    Κάποιοι άλλοι ,κτηνοτρόφοι ίσως ,  αφελώς μπορεί να βλέπουν με την ερήμωση  περισσότερη γή για τα κοπάδια τους.
       β. Θέλουμε ένα χωριό με ανεξέλεγκτη ανάπτυξη;
    Πολλοί ίσως να ονειρεύονται
             ά ν θ η σ η  της κτηνοτροφίας με εξελιγμένες μεθόδους παραγωγής κρέατος και γάλατος(γιατί να προτιμηθεί η Δάφνη για μορφές ακίνητης εκτροφής ζώων με αντιβιοτικά , βιταμίνες και σιτηρέσια με ζωικές ουσίες , όταν  η  παραγωγή  των  τροφών γίνεται στο Βόλο ή το Αγρίνιο και η μεταφορά  στοιχίζει ,όταν  λείπουν  οι χώροι με νερό ,ηλεκτρικό ρεύμα όταν λείπει το επιστημονικό προσωπικό και γενικότερα δεν υπάρχει τίποτα ευνοϊκό για  αυτό  ,  μα  ακόμα και το εργατικό δυναμικό είναι ακριβό , αφού αλλού  χρησιμοποιούνται  αλλοδαποί (Αιγύπτιοι , Πακιστανοί ,Ινδοί))
            ά ν θ η σ η  της γεωργίας ,   κατ΄ ακολουθία μια άνθηση της βιοτεχνίας επεξεργασίας προϊόντων  κτηνοτροφίας και γεωργίας  ,
            ε ι σ β ο λ ή  βιοτεχνικών και βιομηχανικών μονάδων ( βυρσοδεψεία , χημικές βιομηχανίες , πυρηνικά    εργοστάσια )
           ε ι σ β ο λ ή   Βορειοηπειρωτών , Ποντίων , Αλβανών , Τσιγγάνων για να έχουμε μια
πολύβουη  πόλη
            α ν έ γ ε ρ σ η   μεγάρων και πολυκατοικιών όπως βλέπουμε στις πόλεις
            κ α τ α σ κ ε υ ή   μεγάλων  δρόμων και πλατειών αφού γκρεμιστούν όλα τα παλιά  σπίτια του χωριού και τα αντικατασταθούν με βίλες Ευρωπαϊκής  γραμμής.( Αλήθεια γιατί δεν επιδιώκουμε να φέρουμε χωματερές μεγάλων πόλεων  ή φυλακές που όλοι τις αποπέμπουν ,που είναι  σε τελευταία ανάλυση σαν να κάνουμε ένα συμβόλαιο με το διάβολο να μας φέρει ανάπτυξη και λεφτά και   να του δώσουμε την ησυχία μας , τα αισθήματά μας και την ψυχή μας)
  
            γ. Μήπως όλοι θέλουμε ένα χωριό με  ανάπτυξη και διατήρηση όλων  των  στοιχείων του;

      Εδώ απαντούμε όλοι με μια φωνή. ΝΑΙ !!!

      Πολλοί  θέλουν ένα χωριό που να μη χάσει την ψυχή του. Αυτοί είναι περισσότερο όσοι το
βλέπουν συναισθηματικά και ζουν μακριά του.
      Πολλοί θέλουν ένα χωριό με κόσμο και ανάπτυξη .Αυτοί είναι περισσότερο αυτοί που ζούν και μοχθούν μέσα σε αυτό και κάποιοι νέοι  τεχνοκράτες.
      Όμως και  οι δύο απόψεις  έχουν δίκιο και άδικο και  συγκρούονται μεταξύ τους.
           Η πρώτη άποψη
το να υπάρχει και να διαιωνίζεται  η κατάσταση του μαρασμού και  της ερήμωσης και  να μη βλέπουμε ότι υπάρχει πρόβλημα νομίζουμε , ότι  κανένας ευθαρσώς δεν το υποστηρίζει. Μια τέτοια άποψη είναι ανεδαφική γιατί σίγουρα με την μη ανάπτυξη δεν έχουμε αλλοίωση του χώρου , αλλά  θα έχουμε και ερείπια μια και δεν θα υπάρχει κανείς να συντηρήσει την υπάρχουσα παραδοσιακή μορφή και τα υπάρχοντα παραδοσιακά κτίσματα.
      Εξάλλου δεν είναι υποχρεωμένος ο κάτοικος χάριν της παράδοσης και της τέχνης να  μη έχει καλό βιοτικό επίπεδο.
      Το μόνο καθαρά πλεονέκτημα είναι ότι θα αναπτυχθεί πλήρως η άγρια φύση γύρω από το χωριό. Αλλά τι να την κάνουμε  μια τέτοια φύση που μόνο  σε μεγάλους ορεινούς όγκους υπάρχει , όταν θα την επισκέπτονται κάποτε και τα εγγόνια μας και δεν θα έχουν κατοικίες για να την ζήσουν και να την  απολαύσουν.
          Η δεύτερη άποψη
 "αμάν αδελφέ μου μπαϊλντίσαμε το μαρασμό , ας δώσουμε  "γή και ύδωρ" , ας   δώσουμε την τιμή μας και την ψυχή μας , ας φέρουν   απόβλητα ,  ας μας φέρουν σκουπίδια , έναν καφέ θα τον πουλάμε στους σκουπιδιάρηδες , ας μας φέρουν πυρηνικά εργοστάσια , τουλάχιστον θα  εξαργυρώσουμε τον  ξεριζωμό μας" ,  ή "να πιέσουμε τους πολιτικούς να μας φτιάξουν δρόμους ,πλατείες (γιατί; για να
βγαίνουν βόλτες τα κουνάβια;) , να μας φέρουν δημόσιες υπηρεσίες , για να  έρθουν δημόσιοι υπάλληλοι  , για να έχουμε κόσμο"  είναι αφελής γιατί
           π ρ ώ τ ο ν  δεν προσφέρεται ο χώρος σε ιδιώτες επιχειρηματίες να κάνουν επιχειρήσεις.
Το θέμα χρειάζεται ανάλυση , χοντρικά όμως μπορεί να πούμε:
        α) ότι και οι αποστάσεις από τα καταναλωτικά κέντρα-πόλεις  και οι αποστάσεις από σταθμούς μεταφορών  τραίνα-λιμάνια είναι μεγάλες
        β)  το εργατικό  δυναμικό λίγο , ανύπαρκτο στην περιοχή , ανειδίκευτο και ίσως απαιτητικό
        γ)  δεν διαθέτει ο χώρος πρώτη ή κάποια άλλη βασική ύλη και
        δ) γενικά η χρονική περίοδος που περνάμε είναι η περίοδος της κρίσης των επιχειρήσεων.
          δ ε ύ τ ε ρ ο ν  το να ζητάμε επιχειρήσεις με επιβαρύνσεις στο χώρο π.χ. βυρσοδεψεία ή επικίνδυνη χημική βιομηχανία  ή πυρηνικό εργοστάσιο  είναι αυτοκτονία και σίγουρα από άποψη οικονομικού συμφέροντος ελάχιστα θα κερδίσει ο χωριό σε σχέση με τα πολλά που θα ζημιωθεί. Θα κερδίσουν οι κάτοικοι κάποια ίσως εργασία και αμοιβή θα ζημιωθούν , όμως την  υγιεινή
τους διαμονή και θα ζουν κάτω από το άγχος του επικίνδυνου  ατυχήματος. Ίσως μερικοί να πάρουν κάποιες αποζημιώσεις ίσως κάποιοι  να νομίζουν ότι θα κάνουν χρυσές δουλειές , στην ουσία (έχει βέβαια σημασία πως βλέπεις την ουσία) , υποθηκεύεται το μέλλον των παιδιών ( η πιθανότητα  ατυχήματος σε μεγάλο χρονικό διάστημα είναι μεγάλη ) και όλη η περιοχή θα ζει σε ψυχολογικό καθεστώς τρόμου , νευρικών κρίσεων , και ασθενειών  που βεβαιωμένα  κουβαλούν τέτοιου είδους επιβαρημένες περιοχές.
         τ ρ ί τ ο ν το να ζητάμε η πολιτεία ή επιχειρήσεις δημόσιες να επενδύσουν στην περιοχή ας το ξεχάσουμε , είναι αφέλεια. Γενικά όλες οι επιχειρήσεις γίνονται με οικονομικοτεχνικά κριτήρια  που δεν πληρούνται από την περιοχή , εκτός αν συνεπάγεται κόστος στη ζωή μας και επιβάρυνση περιβάλλοντος , όπως είπαμε παραπάνω.
         τ έ τ α ρ τ ο ν  αφέλεια  να ζητάμε από τους πολιτικούς δρόμους πλατείες (είναι σα να βρισκόμαστε σε μια έρημο και να ζητάμε όχι νερό , αλλά  διακοσμητικά αγάλματα). Γενικά είναι αφέλεια να πιέζουμε την πολιτεία και τους πολιτικούς για μη αναπτυξιακά έργα , ούτε έργα προοπτικής και βιωσιμότητας του χωριού.
         Συμπέρασμα !!! τέτοιου είδους ανάπτυξη ή είναι ανεδαφική και αδύνατη ή
δεν συμφέρει κανένα κάτοικο ή συμπατριώτη.
       (Παρατίθεται άρθρο 1 από δημοσίευση "τρελλές αγελάδες...τρελλή ανάπτυξη...")

       και φτάνουμε  στην γ) άποψη με την οποία όλοι περίπου συμφωνούμε αλλά δεν την έχουμε ζυμώσει πολύ ώστε να μας γίνει συνείδηση  ή δεν είμαστε τόσο συνεπείς σ΄ αυτήν.
       Είναι η σύμπτυξη των   α) και β) περιπτώσεων   καθώς  και η   απόρριψη των αρνητικών στοιχείων αυτών.
        Η Δάφνη δεν έχει άλλη επιλογή από τον δρόμο του  αγροτοτουρισμού.
 - Η Δάφνη   έχει να προσφέρει: καθαρό , όμορφο και  πράσινο περιβάλλον δηλ. καθαρή ατμόσφαιρα , καθαρή γή , καθαρά νερά υπόγεια και υπέργεια ,  ( παντού η φύση
καταστρέφεται , καίγεται , αλλοιώνεται , μολύνεται εδώ  η φύση αναπτύσσεται , και διατηρείται καθαρή) , εξαιρετικό κλίμα , ωραίο ορίζοντα (μεγάλο για αγνάντεμα με πλήθος κορυφογραμμών)
, παραδοσιακό  χρώμα , πλήθος από όμορφες τοποθεσίες ( ποτάμι , λίμνη , μοναστήρι  , πηγές μάνας  πηγές Καλαθά  , τρικάμαρο γεφύρι  , Άγιος Νικόλαος κλπ.).
 - Η Δάφνη απέχει από την πρωτεύουσα  μόνο 2,5 ώρες. Κατέχει κεντρική  θέση  στην Πελοπόννησο  ( 1,5 ώρες για Πάτρα 1,5 ώρες για Μυκήνες,  Επίδαυρο ,Ναύπλιο 1,5 ώρες για Σπάρτη , Κόρινθο , Ισθμό , 1 ώρα για Αρχαία Ολυμπία  , 1 ώρα για Καλάβρυτα ,μοναστήρια Καλαβρύτων και  2  ώρες για οποιαδήποτε  άκρη της Πελοποννήσου) .
 - Η Δάφνη θα μπορεί να παράγει:
                1.Αγνά κτηνοτροφικά προϊόντα
             Γνήσιο κρέας  αρνιού , κατσικιού , κοτόπουλου ,γνήσιο γάλα ,τυρί κλπ.
                2.Αγνά γεωργικά προϊόντα
             Γνήσιο ψωμί , μέλι , χυλοπίτες, τραχανάδες , λαχανικά , όσπρια , κρασιά)
               3. προϊόντα τοπικής τέχνης
            Υφαντά , κεντήματα , σάγματα και διακοσμητικά ζώων
               4. Βιοτεχνικά προϊόντα
             πχ. εμφιαλωμένα νερά , κρασιά  κλπ
               5. Προϊόντα ιχθυοτροφείων , κυνηγιού κλπ.

 - Η Δάφνη μπορεί να πουλήσει:
             Ευχάριστη και υγιεινή διαμονή , όμορφους χώρους , κεντρική βάση
          εξόρμησης στην Πελοπόννησο , τοπικό χρώμα και παράδοση , αγνά
          και υγιεινά  προϊόντα , ζεστασιά , φιλοξενία , ηρεμία.

          Με συνέπεια  πάνω σε αυτό το στόχο και επειδή τον θεωρώ  μονόδρομο
         αναπτύσσω  τις προτάσεις μου.
 

                      Α.  ΟΡΓΑΝΑ- ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ

                      1. ΕΠΙΣΗΜΑ ΟΡΓΑΝΑ

                   α. Δήμος
                   β. Τοπική αυτοδιοίκηση 2ου βαθμού- κοινότητες περιοχής
                        -Συμβούλιο περιοχής Νομού
                   γ. Δημόσιες υπηρεσίες
                       1.Σχολεία,καθηγητές,δάσκαλοι,μαθητές
                       2.Φορείς της εκκλησίας, παπάδες, επίτροποι
                       3.Αστυνομία
                       4.Ιατρείο
                       5.Ταχυδρομείο

                      2. ΑΝΕΠΙΣΗΜΑ ΟΡΓΑΝΑ

                  α. σύλλογοι πολιτιστικοί , αθλητικοί κ.λ.π.( Εξωραϊστικός σύλλογος , Σύλλογοι Δαφναίων
              Αθηνών -Πάτρας-Εξωτερικού , Αθλητικός όμιλος  Δάφνης ,Κυνηγετικός -φυσιολατρικός-
              λαογραφικός σύλλογος )
                  β. επαγγελματικά σωματεία ( Φορείς γεωργών-κτηνοτρόφων , εμπόρων κ.λ.π.)
                  γ. επιτροπές επί μέρους προβλημάτων (προσβάσεις , μελέτες , νομικές αναφορές κ.λ.π.)
 
                      3. ΕΥΡΥΤΕΡΑ ΟΡΓΑΝΑ

                  α. Συμμετοχή σε φορείς Επαρχίας
                  β. Φορείς  γύρω από Δάφνη
                  γ. Παραλαδώνιους φορείς
                  δ. Επιτροπή  για μετανόμευση ( μπορεί να κάνει μελέτη πάνω στο   θέμα αυτό , αλλά και
             γενικά να κρατά αυτό  πάντα επίκαιρο , για  να λειτουργεί  , έστω , σαν  μέσο πίεσης)

                 ΕΚΘΕΣΗ- ΣΧΟΛΙΑ
              Η πορεία ενός τόπου δεν εξαρτάται από ένα Δήμαρχο ή μερικούς  τοπικούς παράγοντες.
             Στα σίγουρα η ποικιλία των θεμάτων απαιτεί μελέτες και συντονισμό  πολλών φορέων και οργάνων.
       Έτσι κάθε φορέας πρέπει να εκπονήσει  στον τομέα του  μελέτη και προγραμματισμό ενεργειών. Κάθε
     φορέας  γι αυτό διατηρεί  φάκελο προβλημάτων ,μελετών , προτεινόμενων  προγραμμάτων λύσεων κλπ.
       Κάθε μελέτη πρέπει να έχει επιστημονική  βάση πχ. να έχει οικονομικοτεχνικό χαρακτήρα .Τα όργανα θα
     έχουν  συνάξεις  σίγουρα δύο φορές το χρόνο  , το Πάσχα και τον Αύγουστο  οπότε και θα γίνονται
     συσκέψεις , ανοιχτές συνελεύσεις , θα συγκροτούνται επιτροπές και θα  παίρνονται αποφάσεις.
 

                    Β   ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΑ

             α) ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ  ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟΥ  ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ

                    α.  Αρνιά-κατσίκια
                    β.  Κοτόπουλα ελεύθερης βοσκής
                    γ.  Χοιρινά                   >>
                    δ.  Κουνέλια-Αγριοκούνελα
                    ε.  Βοοειδή  ελεύθερης διαβίωσης

 
             β)  ΑΛΛΕΣ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

                    α.  Μελισσοτροφία
                    β.  Σαλιγκαροτροφία
                    γ.  κ.α. υπό έρευνα

                   ΕΚΘΕΣΗ-ΣΧΟΛΙΑ
 
        Εκτροφή  όλων των παραπάνω με τον παραδοσιακό τρόπο όπως και το μεγαλύτερο ποσοστό να
γίνεται χωρίς ζωοτροφές που περιέχουν  λιπάσματα   φυτοφάρματα ή έχουν ζωϊκή προέλευση κλπ.
        Επειδή το κόστος παραγωγής  ανεβαίνει θα πρέπει από την πολιτεία να κατοχυρωθούν τέτοια προϊόντα
με δικαίωμα αύξησης σε ειδικες τιμές  αυτών.
        Επίσης θα πρέπει σαν περιοχή να διαφημίσει  τα  προϊόντα σαν  εγγυημένα  και  υγιεινά.
        Απελευθέρωση για ελεύθερη και άγρια ζωή βουβαλιών και κουνελιών σε μεγάλα βουνά.
        Μελέτες έρευνες και προγράμματα  , για όλα αυτά , κατά κύριο λόγο συντάσσει , προτείνει και προωθεί ο τοπικός συνεταιρισμός.
 
               γ)  ΕΡΓΑ

        Αγροτικοί δρόμοι , Εξηλεκτρισμός , ύδρευση , δημιουργία δεξαμενών νερού  για  άγριας διαβίωσης ζώα κλπ.
 

                         Γ    ΓΕΩΡΓΙΑ
 

                     α) ΔΕΝΔΡΑ

                    1. καρυδιές
                    2. αχλαδιές
                    3. μηλιές
                    4. καστανιές
                    5.  κ.α. υπό  έρευνα
 

                     β)  ΑΛΛΕΣ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΕΣ
 
                    1. φασόλια ,φακές
                    2. ρίγανη
                    3. αραβόσιτος(όχι υβρίδια)
                    4. άλλα δημητριακά
                    5. αμπελουργία-τσίπουρα

                  ΕΚΘΕΣΗ-ΣΧΟΛΙΑ

        Είναι ευτύχημα που το έδαφος έχει λίγο καλλιεργηθεί  και δεν έχει  δηλητηριαστεί από τοξίνες
(Στα εδάφη της Ηλείας  και της  Βοιωτίας  δεν  μπορεί να καλλιεργηθεί τίποτα σε διάρκεια   πολλών χρόνων , μέχρι να αποτοξινωθούν αυτά , από την  δηλητηρίαση που έχουν υποστεί  , από την  χρήση φυτοφαρμάκων)
        Αναδασμός. Δημιουργία οικολογικής ζώνης παραγωγής όπου θα  είναι απαγορευμένα μόνο και να υπάρχουν και όχι μόνο να  χρησιμοποιούνται: ορμόνες , φυράματα , βαμβακόπιτες,   φυτοφάρμακα κλπ.
      ( Παρατίθενται άρθρα  υπ αριθμ. 2 , Εφημ. ΝΕΑ  30-8-96 σελ. 8-9)
       Προβολή και διαφήμιση των αγνών γεωργικών προϊόντων της περιοχής.

                γ)  ΕΡΓΑ

                           1) ΑΡΔΕΥΤΙΚΟ ΕΡΓΟ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΤΟΧΙ
                           2) ΑΡΔΕΥΤΙΚΟ ΕΡΓΟ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΝΩ ΑΜΠΕΛΙΑ
                           3) ΑΡΔΕΥΤΙΚΟ ΕΡΓΟ ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΥΡΗ-ΛΙΜΗ

 

      Δ.ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΠΑΙΔΕΙΑ
 

                  α)     ΔΙΑΣΩΣΗ-ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΜΗΜΕΙΩΝ

                1. ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ

                         α) Αγ.Τριάδος

              Συντήρηση και αποκατάσταση δαπέδου μπροστά από το Ιερό , κάλυψη ακαλαίσθητων τοιχογραφιών
οι οποίες φέρουν και  κάποιες  αλαζονικές αφιερώσεις που δεν εξυψώνουν το θρησκευτικό συναίσθημα και καταστρέφουν την λεπτή και κατανυκτική  ατμόσφαιρα του Ναού , αποκατάσταση εισόδων που έχουν  πρόσθετους αντιαισθητικούς τσιμεντένιους θόλους , τρίψιμο για εμφάνιση της πέτρας σε δύο πλευρές του Ναού που με το  τσιμεντοκονίαμα φαίνονται σαν σοφατισμένες , αντικατάσταση  με  τοπική πέτρα στο προαύλιο των τσιμεντένιων άσπρων πλακών   και οπωσδήποτε  κατά προτεραιότητα της αντιαισθητικής  ξενόφερτης πέτρας , ξήλωμα των κάγκελων που είναι γύρω από την  βορινή και ανατολική πλευρά του ναού και ξεχωρίζουν το  παρτέρι που εφάπτεται στους τοίχους κλπ.

                         β) Αγ.Χαραλάμπους

    Αποκατάσταση εισόδου που έχει  πρόσθετο αντιαισθητικό τσιμεντένιο θόλο , μεταφορά σε άλλο σημείο μη εμφανές της  αντιαισθητικής αποθήκης που βρίσκεται σε πρώτη θέα από  οποιοδήποτε σημείο του χωριού κλπ.
              Επίσης συντήρηση πάντα με άξονα το τοπικό χρώμα την παράδοση  και την γραφικότητα , και προβολή  και  για τους Ναούς
 
                        γ) Παναγιάς
                        δ) Μονής Ευαγγελιστρίας
                         ε) Αγ.Παρασκευής
                       στ) Αγ.Μαρίνας
                         ζ) Αγ.Παντελεήμονος
                         η) Αγ.Βαρβάρας
                         θ) Αγ.Νικολάου
                          ι) Αγ.Ανδρέα
                        ια) Αγ.Αθανασίου  κ.λ.π.

 
                     2. ΒΡΥΣΩΝ

                         Συντήρηση και προβολή

                         α)Αγ.Μαρίνας
                         β)Απάνω βρύσης
                         γ)Λάππα

                     3. ΠΗΓΑΔΙΩΝ

                         Συντήρηση και προβολή

                         α)Αναγνώστη
                         β)Βένη
                         γ)Νικόλενας

                     4. ΓΕΦΥΡΩΝ

                         α)λαγκαδιάς
Συντήρηση και προβολή του από το μέρος του Αϊ Λια από όπου   και  φαίνεται.
                         β)νοσοκομείου
Συντήρηση και προβολή του και από τα δύο μέρη από όπου και   φαίνεται.
                         γ)σειρήνας
Συντήρηση και προβολή του και από τα δύο μέρη από όπου και    φαίνεται.
                         δ)Τσιάλτα
Συντήρηση και προβολή του και από τα δύο μέρη από όπου και   φαίνεται.
                         ε)τρικάμαρο γεφύρι
Συντήρηση και προβολή του

                     5. ΟΙΚΙΩΝ

 Χαρακτηρισμός διατηρητέων των παρακάτω οικιών  που έχουν  τοπική αρχιτεκτονική , χρώμα , γραμμή  και  γενικά  παραδοσιακά τοπικά χαρακτηριστικά με δυνατότητα  επιδοτήσεων και   δανείων για την αποκατάσταση  πολλών από αυτά στην  παραδοσιακή τους γραμμή  , την  συντήρησή τους  και  την   προβολή  τους.

                         α)Σπηλιόπουλου(Πούλιας)
                         β)Τσάμη(ιδιοκτησίας Δήμου Δάφνης)
                         γ)Ανανιάδη Κων.
                         δ)Φωτόπουλων(Λαγού,Γρηγόρη)
                         ε)Μπουσιούτη Ανδρέα(στο κάτω χωριό)
                       στ)Παπαναστασίου
                         ζ)Παπασταθόπουλου
                         η)Παπαλεξόπουλου
                         θ)Ράλλη(Ζιάρη-Μπυκάλη)
                          ι)Γαλάνη Κων.
                        ια) Πάνω από του Σκουτέρη (Κοζή) στο πάνω χωριό
                        ιβ)Μάρη (παρατσ. Εχοντα) στο κάτω  χωριό   κ.λ.π

                     6. ΕΝΤΟΙΧΙΣΜΟΣ  ΠΛΑΚΩΝ ΜΝΗΜΗΣ

                         α) Πιτσουνά(Οπλαρχηγού)
                        Στην  είσοδο της οικίας Σπηλιόπουλου(Πούλιας)
                         β)Ευσταθίου Ανανιάδη(θεμελιωτή της στρατιωτικής δικονομίας)
                        Στην  είσοδο της οικίας Ανανιάδη Κων.
                          γ) Βασ.Παπαρηγόπουλου(τ.Υπουργού)
                        Στην  είσοδο της οικίας του
                          δ)        >>     Κων.Παπαρηγόπουλου(τ.Υπουργού)
                        Στην  είσοδο της οικίας του
                          ε)κ.λ.π.

                     7. ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ  ΥΛΙΚΩΝ ΚΤΙΡΙΩΝ

 Υποχρέωση μέσω πολεοδομίας (αλλά και προτροπή για τα ήδη υπάρχοντα κτίρια) για τα παρακάτω:
                         α)Επιβολή κεραμοσκεπών
                         β)Επιβολή Ξύλινων μπαλκονιών
                         γ)Επιβολή Ξύλινων πορτών και παραθύρων
                         δ)Επιβολή σοφατισμάτων κατά τον παραδοσιακό τρόπο
 
                     8. ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ

                         α) καμινιών
 Οσα καμίνια μπορούν να αποκατασταθούν και να βγούν σε  κοινή θέα (Αγ. Βαρβάρα κ.α.)
                         β) καλτεριμιού
 Επανεμφάνιση του παλιού καλτεριμιού βελτίωσή του  και  επέκτασή του
                         γ) κτίσιμο ή επένδυση με τοπική πέτρα όλων των δημόσιων  ανδρότοιχων
(πρόγραμμα:επιχείρηση "πιο πολλή πέτρα")
                         δ) διακόσμηση με παλιά φανάρια των δρόμων τη νύχτα
 
                    9. ΣΥΛΛΟΓΗ   ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΥ   ΥΛΙΚΟΥ  ΚΑΙ  ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥ  ΠΛΟΥΤΟΥ

                        α)Συλλογή φωτογραφικού υλικού και γενικά οπτικοακουστικού  υλικού που έχει σχέση:
                             1. Με το χωριό , κομμάτια αυτού καθώς και τοποθεσίες του ,  σε προηγούμενα χρόνια.
                             2. Εκδηλώσεων , γιορτών , πανηγυριών , τελετών, γάμων  , παρελάσεων κ.λ.π.
                             3. Προσώπων  κατά επαγγέλματα  όπως μουσικοί , παπάδες, δάσκαλοι , καφετζήδες , κτηνοτρόφοι , γεωργοί , μυλωνάδες,  τσαγκάρηδες , σαγματοποιοί , πεταλωτήδες , καρεκλάδες ,κουρείς , αγωγιάτες κλπ.
                        β)Συλλογή  Συγγραφικού υλικού  όπως βιβλίων ιστορικών που αναφέρονται στο χωριό , τοπικών χαρτών , βιβλίων οποιουδήποτε περιεχομένου συγγραφέντων υπό χωριανών κλπ.
                       γ)Συλλογή  τοπικού  καλλιτεχνικού υλικού όπως τραγουδιών , μουσικών σκοπών  εικαστικών κλπ καθώς και οποιουδήποτε οπτικοακουστικού υλικού υπάρχει .
                       δ)Συλλογή  και έκδοση  ανεκδότων , ιστοριών ,τοπικών μύθων  κλπ.
( Αξιόλογη δουλειά που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν πηγή έχει κάνει ο Πάος Παπαδημητρακόπουλος)
 Ολα τα παράπάνω εντάσσονται  και  στο υπό ίδρυση   <Κέντρο λαογραφικών ερευνών και πολιτισμού>.
 
              10. ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ  ΧΩΡΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ

Βλέπε παρακάτω στα έργα  υπ άριθμ. 17  "έρευνες αρχαιολογικών- χώρων-σπηλαίων"
 

                 β)   ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΕΣ    ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

                   α) Τριήμερο συνάντησης (2ο 15ήμερο-Αύγουστος)

Εκτός από το ψυχαγωγικό μέρος των εκδηλώσεων όπως ικανοποιητικά  γίνεται  μέχρι τώρα θα πρέπει   να συμπεριλαμβάνονται συμβούλια , συμπόσια , ανοιχτές μαζώξεις  με σοβαρές και προμελετημένες προτάσεις  φορέων και προσώπων , όπου μπορεί να  δημιουργούνται συντονιστικά όργανα , επιτροπές ,να ανατίθενται αρμοδιότητες , εργασίες και γενικά  να παίρνονται  αποφάσεις για το χωριό.

                   β).Η γιορτή της προβατίνας (1ο 15ήμερο-Αύγουστος ή Πάσχα)

Διαγωνισμοί και βραβεύσεις ζώων ( προβατίνα , αρνί , γίδα , κατσίκι , κόκορας ) , προϊόντων ( τυρί , γιαούρτι , κλπ.) . Θα επακολουθεί γλέντι με φαγητά  κατά προτίμηση προβατίνα ,  ποτά.
 
                   γ).Η γιορτή του τριχιού (ρίβερ-πάρτυ στο Λάδωνα-Αύγουστος)

Διαγωνισμός ψαρέματος.Θα επακολουθεί γλέντι με φαγητά και ποτά  κατά προτίμηση ντόπια ψάρια.

                   δ).Βραδιές παραδοσιακού τραγουδιού(28-10 ,25-3 , Απόκριες κλπ.)

                                γ)  ΕΡΓΑ
 

                       1. Λαογραφικό-ιστορικό μουσείο

Το κτίριο υπάρχει .Απαιτείται ο φορέας , με νομική οντότητα , επίπλωση   και συγκέντρωση μέσω προσφορών ή αγορών του υλικού ( καταγραφή  υλικού υπάρχει από τον Ι.Γ Σπηλιόπουλο στο φύλλο 11-1992 της εφημερίδας  του συλλόγου της Αθήνας " Η Δάφνη μας".Θα χρειαστεί ίσως και καταγραφή πνευματικού υλικού πχ. βιβλία , εκδόσεις , περιοδικά ,εφημερίδες ).
 
                       2. Ξενοδοχειακό συγκρότημα

Εδώ χρειάζεται και μελέτη και αποφασιστικότητα. Ιδιώτης ή ιδιώτες για μια τέτοια επένδυση φαίνεται προς το παρόν ότι δεν υπάρχουν.Υπάρχουν οι περιπτώσεις της δημοτικής επειχείρησης και της εταιρίας λαϊκής βάσης.
Η πρώτη περίπτωση εξαρτάται από τον εκάστοτε Δήμαρχο και το συμβούλιο και η δεύτερη εξαρτάται από το επίπεδο συνείδησης και πίστης σε ένα τέτοιο έργο κατοίκων που θα ξεκινήσουν μια τέτοια διαδικασία και  θα συμμετέχουν οικονομικά .
             Με μια πρώτη εκτίμηση  προτείνεται :
1.Εταιρία λαϊκής βάσης με ποσοστά   συμμετοχής και για οποιονδήποτε συμπατριώτη ιδιώτη επιχειρηματία.

2.Χώρος ξενοδοχειακής μονάδας να είναι  δημόσιος ή ιδιωτικός χώρος στο δάσος και 80 περίπου μέτρα πάνω από τη θέση κοτρόνα.Η θέση αυτή παρουσιάζει το πλεονέκτημα της α) ελάχιστης υγρασίας  β)  του φυσικού
κάλλους  και άγριου τοπίου-χαρακτηριστικού της περιοχής  γ) της μεγαλύτερης δυνατής θέας (Χελμός , Λάδωνας,μέρος Λίμνης ,Χωριό δ) της ελάχιστης απόστασης  από το χωριό  που καλύπτεται με ένα ωραίο περίπατο.

3.Το στυλ των κτισμάτων (πολύ σημαντικό αυτό ) πρέπει να δένει με το υπάρχον περιβάλλον και τα κτίσματα της περιοχής.Τα κτίσματα στο σύνολό τους μπορεί να είναι εξωτερικά ένας χωριάτικος οικισμός(ίσως αντιγραφή
κάποιου χώρου της Δάφνης) που να μην προδίδει εύκολα την εσωτερική άνεση και πολυτέλεια.
Προσοχή !!! Πρέπει ο επισκέπτης να μη δεί ούτε ένα κλασσικό ξενώνα σε στυλ μοναστηριού ούτε καμμιά πολυκατοικία Αθηναϊκού ξενοδοχείου αλλά και ούτε τίποτα αλλαζονικές και ξενόφερτες βίλλες που
εμφανίζονται στις καλές! συνοικίες επαρχιακών πόλεων.
Πρέπει η μονάδα να έχει πέτρινα κτίσματα με κεραμοσκεπές και πλακοσκεπές ,με ξύλινα μπαλκόνια  ή χαγιάτια , με ξύλινα μικρά παράθυρα και πόρτες και οι εξωτερικοί  χώροι να διαθέτουν καλτερίμια , παραδοσιακές βρύσες , εικονικά παραδοσιακά πηγάδια , παραδοσιακά καφενεία , ταβερνεία , κλπ. Με ένα τέτοιο στυλ ξενοδοχειακής μονάδας υπάρχει το πλεονέκτημα της πρωτοτυπίας , και η διαφήμιση θα κατευθύνεται στο πρωτότυπο και το αξιοπερίεργο του πράγματος.
 
                       3. Αξιοποίηση Λάδωνα

Κατασκευή καλού δρόμου , πάρκου πανίδας ( προστασία αγριόπαπιας) , χώρων αναψυχής , υποδομής ποτάμιων σπόρ , πεστροφείων ,κέντρων διασκέδασης (με αυστηρό προσανατολισμό στην συντήρηση του χρώματος του περιβάλλοντος).Κατασκευή γέφυρας με Γορτυνία.Αξιοποίηση κτημάτων (Φωτοπουλέϊκα) που έχουν πουληθεί!!!.
Σύνδεση  των χώρων με επεισόδια από τη μυθολογία.Πληροφόρηση για αυτά.
ΟΙ χώροι   προσφέρονται για μονοήμερες εκδρομές από Αθήνα!!

                       4.  Αξιοποίηση  λίμνης

Μετά από ενέργειες και διαδικασίες των παραλαδώνιων φορέων  ζητείται άδεια από την ΔΕΗ  για χρήση της Λίμνης.
Κατασκευή καλού περιφερειακού δρόμου  , προβλήτας (κλιμακωτής ή κεκλιμένης ή πλέουσας) , πάρκων πανίδας ( προστασία ειδών πελεκάνων αγριόχηνας , αγριόπαπιας , μαύρου νερόφιδου  και  με προγράμματα
επιχορήγησης από ΕΟΚ) ,   χώρων αναψυχής και  ερασιτεχνικού ψαρέματος ,κέντρων   διασκέδασης (ακόμα και στο υπάρχον νησάκι). Τα κτίσματα  θα   τηρούν αυστηρά το χρώμα του περιβάλλοντος . Συν τοις άλλοις εδώ να
επιβάλλονται οι πλακοσκεπές (όπως υπάρχουν τώρα στις  περισσότερες καλύβες της περιοχής).
  (παρατίθεται άρθρο υπ΄αριθμ 4 " Η νομική προστασία της φύσης ")

                       5.  Αξιοποίηση   Μοναστηριού -Καρακοφωλιάς

Κατασκευή καλού δρόμου , χώρων αναψυχής.

                       6. Αξιοποίηση Μύλων ,πηγής μάννας  , τρικάμαρο -γεφύρι

Κατασκευή καλού δρόμου , χώρων αναψυχής

                       7.  Αξιοποίηση   κτήμα Μπρούκλη

Κατασκευή  χώρων αναψυχής.Κατασκευή ξενώνα πρέπει να αποκλειστεί λόγω υγρασίας.

                       8. Επιχειρήσεις στο χωριό(κίνητρα)

 (Παρατίθεται δημοσιευμένο άρθρο 5-οδηγίες για επιδότηση ).
 
                       9. Προγράμματα αγροτοτουρισμού ( ΕΟΚ )

  (Παρατίθεται δημοσιευμένο άρθρο 5-οδηγίες για επιδότηση ).

                     10. Αθλητική αξιοποίηση λίμνης

Κατασκευή  αθλητικού  προπονητικού  κέντρου  κωπηλασίας , θαλάσσιου  σκι  κλπ.    ( ακόμα και με προσωπικές πιέσεις στον υπουργό Αθλητισμού  όσο είναι  ευκαιρία !  και στην ΔΕΗ για άδεια).Ιδρύεται  ΝΠΔΔ προς αυτό. Ιδρύονται  προς τούτο τοπικοί αθλητικοί όμιλοι!!!
 

                   11. Μελέτες δρόμων-πλατειών κ.λ.π.

Προοπτική για δύο πλατείες α) στου Σοφόγιαννη β) στου Δεληγιάννη
Δρόμοι μακροπρόθεσμα στη ράχη Αη Λια, Πετραίους κλπ.

                  12. Ενταξη σε προγράμματα ΕΟΚ (προστασία  χλωρίδας, πανίδας ,επαγγελμάτων που
εξαφανίζονται κ.λ.π.)
 Ερευνα επιχορήγησης προγραμμάτων για τέχνες και επαγγέλματα που εξαφανίζονται.

                   14. Αθλητικό κέντρο καγιάκ

 Κατασκευή  αθλητικού  προπονητικού  κέντρου καγιάκ στο Λάδωνα.
 Επειδή οι διαδρομή που προσφέρει το ποτάμι είναι εύκολη , μπορεί να λειτουργήσει σαν κέντρο εκμάθησης αρχαρίων.Η συνήθης διαδρομή θα αρχίζει από το σταθμό αφετηρίας που θα είναι στην γέφυρα του δρόμου  111 και θα καταλήγει στο σταθμό τερματισμού που θα είναι στο Ποδογορινό  όπου αρχίζει η λίμνη.Μεταξύ των δύο σταθμών πρέπει να δημιουργηθεί   δρόμος(υπάρχει κάποιος δρόμος , μόνο χρειάζεται να γίνει ένα κομμάτι από  την   Πλύστρα έως το Ποδογορινό)
 
                    15. Αθλητικό κέντρο κωπηλασίας-σκι

Εντάσεται στην γενικώτερη περίπτωση 10.

                    16. Καταφύγιο Θηραμάτων

                        α)  Δημιουργία καταφυγίου θηραμάτων στον ορεινό όγκο που περικλείεται από τους  δρόμους:  Δάφνης-Πουρναριάς-Ξυλοκαρύτενας-Δάφνης μέσω   μονής Ευαγγελιστρίας.
                        β) Εμπλουτισμός του προαναφερόμενου καταφυγίου με εκλειπόντα και μη είδη πανίδος π.χ. πέρδικα , λαγός ,   αγριοκούνελο  κ.λ.π.
                        γ) Περιοδική εκμετάλευση για τα έξοδα συντήρησης   του καταφυγίου π.χ. ανά τρία έτη , με θήρα υπό επιτήρηση και ειδική  επί αμοιβή άδεια που θα εκδίδεται από τον Δήμο Δάφνης καθώς  και τις κοινότητες Πουρναριάς και   Ξυλοκαρυταίνης  που θα συμμετέχουν  μαζί κατά πρώτον στην δημιουργία και  κατά δεύτερον  στην συντήρηση του καταφυγίου-πάρκου.

                    17. Αποκαταστάσεις-έρευνες αρχαιολογικών
                          χώρων-σπηλαίων

                         α) Κάστρο ( Αρχαίες Θαλιάδες ή Αλούς) πάνω από την λίμνη
                         β) Αρχαία Πάος
                         γ) Ιερό της Αφροδίτης στο Αφροδίσιο όρος ψηλά στο Δεχούνι
                         δ) Ψωφίς
                         ε) Πετραίοι (Φροσυνά αλώνι , Αη Θανάσης , Ρουμανέϊκα κλπ.)
                         στ) Παλιοκατούνα   , Σμίξη , τριστενό , αγριελιά, Αγιάννης
                         ζ) Ερευνες σε τρύπες για πιθανά σπήλαια(πχ. Αλίστρες).

                    18. Σχολές τοπικού οικονομικού ενδιαφέροντος

              Υπό έρευνα και μελέτη.
 
 
                    19. Τουριστική καμπάνια-διαφήμιση

  Θα είναι επακόλουθο το χωριό και ότι προσφέρει  ,να μπεί σε χάρτες ,   τουριστικούς οδηγούς , να
τυπωθούν γι αυτό αφίσσες κλπ  από υπεύθυνη  επιτροπή διαφήμισης ή διαφημιστική εταιρία.

         ΕΚΘΕΣΗ-ΣΧΟΛΙΑ

  Πέρα από τις αναφερόμενες δυνατές επιχειρήσεις πρωτογενούς τομέα είναι  αναπόφευκτη η ανάπτυξη
 πολλών άλλων επιχειρήσεων  που ο ιδιωτικός τομέας  θα προωθήσει γιατί σε κάποια φάση θα τον συμφέρει.
 
                   Ε.  ΒΙΟΤΕΧΝΙΑ-ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ-
                                     ΟΡΥΚΤΟΣ  ΠΛΟΥΤΟΣ

           α)Μάρμαρα
                                             Υπό έρευνα και μελέτη

           β)πιθανά μεταλλεύματα εκμεταλεύσιμα βωξίτη (Αγ.Ιωάννης)
                                             Υπό έρευνα και μελέτη

           γ) έρευνα για ποιοτικό νερό προς εμφιάλωση.

           δ)  κλπ.

                                                    Ε Π Ι Λ Ο Γ Ο Σ
 
 ΄Ολα τα της γεωργίας , της κτηνοτροφίας , του πολιτισμού και του τουρισμού δεν μπορεί να είναι , πλήρη γιατί τέτοια θέματα απαιτούν  τεχνοκρατική , οικονομικοτεχνική  εξειδικευμένη και αναλυτική μελέτη  και έρευνα. Αλλωστε αυτός θα είναι ο ρόλος  διαφόρων επιτροπών έρευνας και συναφών φορέων.
 
Οι πολλές απόψεις για μια υπόθεση μαρτυρούν το ενδιαφέρον για αυτή.
Εγώ έκανα μια  κωδικοποίηση , μια αναφορά και διετύπωσα μια  συνολική προσωπική άποψη.  Καλό θα είναι να υπάρχουν πολλές και διαφορετικές απόψεις και να παρουσιάζονται.
Η Προσπάθεια   της αντιστροφής μιας πορείας  μαρασμού ,  ερήμωσης και   θλίψης  είναι  υπόθεση όλων των συμπατριωτών.
Δεν είναι μόνο συναισθηματική διεργασία. Είναι συμφέρον!!!

                                                                         Γιάννης Μπουσιούτης
                                                                                  Δάφνη-τηλ  71293  και
                                                                              Χαλκίδα-τηλ 0221-29601

 
            (ακολουθούν άρθρα περιοδικών και εφημερίδων σχετικά
            με προηγούμενα θέματα)
 

                                                     Υστερόγραφο

Η Δάφνη είχε την ατυχία να μην έχει συγκροτημένη διανόηση ,που  να ενδιαφέρεται για αυτήν.
Οι διανοούμενοί της  (  φοιτητές , σπουδαγμένοι , καθηγητές πανεπιστημίων , καλλιτέχνες  ) ή  και οι
τεχνοκράτες της ( τεχνικοί , μηχανικοί ) ήταν  όλοι ξενιτεμένοι , ( πολλοί μέσα στη δική τους προσωπική ανέλιξη ήταν αδιάφοροι  ή  άλλοι  έβγαζαν  μια περιφρόνηση  για το  χωριό απωθημένο των στερημένων παιδικών τους χρόνων )  και η ενασχόληση τους με τα του χωριού ήταν  ελάχιστη.
Στο χωριό επίσης , εξέλιπαν οι παλιοί  δάσκαλοι , γιατροί , αγράμματοι σοφοί κλπ.  που φιλότιμα
συμμετείχαν στα  κοινά , προσφέροντας και τις επιστημονικές τους  γνώσεις της  εποχής  εκείνης , αλλά και την ευαισθησία τους.
Οι μεν σημερινοί δάσκαλοι και καθηγητές , ξένοι και κάτοικοι κατ΄ ανάγκη , είναι αδιάφοροι , οι δε ντόπιοι διανοούμενοι  δεν κατοικούν στο χωριό , είναι   και αυτοί αδιάφοροι , χωρίς όραμα για το χωριό , ασυγκρότητοι , άρα είναι  και αδύναμοι  και έτσι:
      οι τύχες του χωριού έχουν αφεθεί στα χέρια
           α) προσώπων με εντελώς  προσωπικά συμφέροντα και καρριερισμό
           β) προσώπων  αρνητικώς δρώντων λόγω κομματικών δεσμεύσεων
           γ) προσώπων φιλότιμων προσπαθειών , αλλά  με  περιορισμένες
       δυνατότητες.

΄Ετσι βλέπουμε τις υποκειμενικές συνθήκες για την  ανάσταση του χωριού σαν τις πλέον δυσμενείς.
Που θα αναζητήσουμε ενισχύσεις; Εγώ πιστεύω και ευελπιστώ σε μια απρόσμενη δύναμη!!!.  Όσο και αν φαίνεται  απίστευτο είναι η νεολαία δεύτερης και τρίτης γενιάς   Δαφναίων   (περίπου 200-300)  , που έχει μεγαλώσει έξω από το   χωριό  λατρεύει αυτό και το  επισκέπτεται  και το ζει ανελλιπώς περίπου κάθε Πάσχα  και κάθε καλοκαίρι. ΄Οσο και αν φαίνεται ουτοπικό , ονειρεύομαι τα παιδιά μας και τα εγγόνια μας , με την κατάρτισή τους , με άλλο μυαλό , με μεράκι , απαλλαγμένοι από δυσπιστία μιζέρια και διχασμούς , αλλά  και από την  ανάγκη  ίσως , να επενδύουν , να εργάζονται και να ζούν σε μια  ξεχασμένη ,αλλά   προσοδοφόρα και αξιόλογη περιοχή ,όταν τα πράγματα  αλλού θα σφίξουν και   οι καιροί θα δυσκολέψουν.
  Σαν αρχή , αυτή τη δύναμη , πρέπει  να την βοηθήσουμε  να ξυπνήσει , να οργανωθεί  και να βοηθήσει.
           Γιατί το χωριό   χρειάζεται  μυαλό , μεράκι , αγάπη   δηλαδή
          όραμα  , σχεδιασμό  και  θέληση  , που μόνο νέοι διαθέτουν.